Svátek má: Jáchym

Zprávy

Velikost textu:

Počet radikálních islamistů ve Švédsku vzrostl desetinásobně

Počet radikálních islamistů ve Švédsku vzrostl desetinásobně

V loňském roce švédské úřady oznámily, že počet islámských radikálů ve Švédsku vzrostl z 200 na 2.000 během deseti let.

Ilustrační foto
18. července 2018 - 03:20

Nyní byla zveřejněna zpráva o 265 stranách, která pojednává  o fundamentalistickém odvětví islámu známém jako salafismus, který se zasazuje o návrat k "čistému" islámu. Zpráva, největší svého druhu, ukazuje na jasný vzestup salafismu ve Švédsku.

Podle studie, kterou pověřila švédská agentura pro civilní záležitosti, vládní oddělení, "ne všichni salafisté jsou džihádisté, ale všichni džihádisté jsou salafisté".

Studie ukazuje, že salafističtí kazatelé ve Švédsku spolupracují, aby rozesílali svá  poselství do muslimských komunit, a že rušivé každodenní chování je nyní běžné i u dětí.

Studie byla vytvořena tak, aby rozhovory s policií, sociálními pracovníky a zástupci komunity vedly k pochopení toho, jak náboženská víra  vede k teroristickým činům.

Je zde popsána organizace ideologii, která vědomě vytváří hluboký sociální rozpor mezi muslimy a Švédy tím, že tlačí na švédskou muslimskou menšinu, aby odmítala kulturní prostředí Švédska a umožnila vychovávat nové teroristy a radikální džihádisty.

Podle autora a významného výzkumníka v oblasti extremismu Magnuse Ranstorpa  "salafisté obhajují genderovou segregaci, požadují, aby ženám bylo omezeno "sexuální vzrušení ", omezují  úlohu žen ve veřejné sféře a důrazně se staví proti poslechu hudby a některým  sportovním aktivitám, vše se zdá  být vysoce koordinované“.

"Je zajímavé, že salafističtí kazatelé, na něž se studie zaměřuje prosazují  spolupráci s ostatními, tito kazatelé rozdělují svou da'wa (misi) do různých geografických oblastí, " říká Ranstorp.


Muslimové jsou povzbuzováni prominentními extremistickými vůdci v tom, aby se zdrželi přátelství  s nemuslimy, naopak je povzbuzují v tom, aby milovali Alláha a nenáviděli nevěřící.  Jsou nabádáni, aby se zdrželi vstupu do širších komunit a skupin a že musí odolat změnám svého vzhledu, jazyka a chování, aby se nepřizpůsobovali a neintegrovali se se švédskou kulturou.

Švédsko je domovem více než 800.000 lidí, kteří se narodili mimo Evropu, převážně v Sýrii a Iráku, stejně jako stovek tisíc migrantů druhé a třetí generace a „pokyny“ extremistických vůdců se u této části obyvatelstva stávají hluboce zakořeněnými.

Ve švédské obci Boras úředníci oznámili, že viděli malé děti, které odmítají vypít "křesťanskou" vodu z kohoutků a umyjí se v mešitě poté, co strávily den v kontaktu s nemuslimy.

Ve Vasterasu dospívající zločinci údajně používají to, co se učí o nemuslimech, aby ospravedlnily krádež v obchodech s nezahalenými pokladními a zároveň křičely "kafir" (hanlivý arabský termín pro nevěřícího).

V Göteborgu, odkud odešlo nejvíce militantů  do Islámského státu než jakékoliv jiné město, salafisté instruují své stoupence, že hlasování v sekulárních švédských volbách je "haram" - zakázáno.

Jeden z respondentů jasně uvedl, že vliv těchto extremistických islamistických vůdců se šíří mimo mešity. "Švédové nemají ponětí, jak moc ovlivňuje politický islám předměstí švédských měst.  Švédské zákony tam nemají šanci. "

Ve svém závěru studie naléhavě vyzývá Švédsko, aby bylo otevřenější k pochopení a odhalení jasných vazeb mezi radikálním islámem a terorismem. "Když tehdejší národní koordinátor proti násilnému extremismu uvedl, že otázka, proč se tolik lidí rozhodlo odjet posílit Islámský stát ze Švédska, bylo "otázkou milionů dolarů", je to ukázka celkové neschopnosti švédských úřadů, kdy měli zjistit,  že tento problém nevzniká z ničeho. "

(rp,prvnizpravy.cz,voiceofeurope,foto:arch.)